Subject: Re: Mere pst 1 kinnistu juurdepääsust
From: CareWorks OÜ <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 25 Sep 2024 22:51:33 +0300

Tere Herki

Vaidlustan!

Mul on hea meel, et võtsid vaevaks uurida kauni Virtsu poolsaare 
aerofotosid. Saadan siis omalt poolt veel ajalooliseid vaateid, et pakkuda 
vaatamise rõõmu ja anda olukorrale adekvaatsem ülevaade.

Näiteks aastad 59; 76; 78; 95; 03

See mida väidad olevat "ebaseaduslikult rajatud tee" on hoone rajamise 
hetkest olnud täpselt samas kohas. Selgitan tausta: Hoone näol oli tegemist 
raudtee ümberlaadimisbaasiga: lõunast laeti raudteelt kaup maha ning põhjast 
pandi veokate peale. Raudtee näed kadus ära aga asfalt elab edasi. Meie 
kõnealune tee on seejuures märgitud nii vanadel kui ka uutel kaartidel. Tln 
mnt poolne mahasõit oli vanal ajal asfalteeritud aga asfalt on praegu halvas 
seisukorras.

Fotodel mille oled saatnud ei tasu teha muid järeldusi kui seda, et loodusel 
on omapära inimese puudumisel hakata võimust võtma. Vahepeal seisis krunt 
omanikuta. 2017-2019 vahemikus lõigati üle pika aja muru, põõsaid ja pühiti 
tolmu. Ebaseaduslike teede ja mahasõitude rajamisega selle kõrvalt ei 
tegeletud.

Kui vastab tõele info, et Teeregistris puudub teave Tallinna mnt mahasõidu 
olemasolust minu krundile, siis on tegu ilmselt registri haldaja poolse 
apsakaga. Vaatamata sellele on kõnealune mahasõit olnud katkendjoontega 
tähistatud nii praegu kui ka enne 2017 aastat. Valgete-triibu-meeste tööle 
pretensioonid puuduvad!

Teen järgmised ettepanekud:
1. likvideerida kiiremas korras puudujäägid TA andmebaasides ning lisada 
mahasõit oma süsteemidesse.
2. väljastada projekteerimistingimused, et saaksime asfalteeritud osa oma 
teest taastada

Jõudu tööle!
Aleksander Tomas Vassiljev
Careworks OÜ
+372 56491205
Linkedin <https://www.linkedin.com/in/aleksander-tomas-vassiljev-16142066/>

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 25. 
september 2024 kell 14:55:

Tere,

Olete esitanud meile taotluse projekteerimistingimuste väljastamiseks Mere 
pst 1 (tunnus 19502:003:0261) kinnistu mahasõidu

rekonstrueerimiseks riigiteel nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee km 
67,235. Taotluse juurde on lisatud asendiskeem

kavandatavast tegevusest.

Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee puhul on tegemist 
põhimaanteega, mille ööpäevane liiklussagedus antud riigitee lõigus on kuni 
2459 sõidukit.

Asukohast tulenevalt on riigitee ristprofiil  oluliselt erinev tavapärasest 
asula sisesest liikluskeskkonnast. Virtsu sadamasse suunduvad 3 sõidurada ja 
Virtsu sadamast

väljub üks sõidurada.  Vastavad liikluskorralduslikud lahendused on näha 
riigitee teekatte markeeringust.

Olete esitanu meile taotluse olemasoleva juurdepääsu rekonstrueerimiseks 
riigiteel km 67,235.

Nimetatud asukohas on täna riigiteelt mahasõit Mere pst 1 kinnistule, kuid 
tegemist ei ole kinnistu ametliku juurdepääsuga  riigiteelt nr 10. 
Teeregistrisse antud

mahasõitu märgitud ei ole.

Kinnistusregistri järgi on CareWorks OÜ (registrikoodiga 12727842) saanud 
Mere pst 1 kinnistu omanikuks 2016 aasta mai kuus.

Maa-ameti aerofotodel on tuvastatav, et 2017 aastal puudus riigiteelt km 
67,235 Mere pst 1 kinnistule mahasõit.

2019 aasta Maa-ameti aerofotode abil on tuvastatav, et riigiteelt on rajatud 
kinnistule juurdepääs km 67,235

Maa-ameti aerofoto 2017_ 04.06 
Maa-ameti aerofoto 2019_ 06.05

Mere pst 1 kinnistu mahasõit riigiteelt km 67,235 ei vasta riigitee 
mahasõidu tunnustele ja meie nõuetele. Me ei ole antud asukohas andnud 
nõusolekut mahasõidu

rajamiseks ja siia ei ole väljastanud riigiteelt mahasõidu ehitamiseks 
nõudeid. Tegemist on ebaseaduslikult rajatud mahasõiduga riigiteelt.

Ebaseaduslikult rajatud mahasõit ei muutu ajas seaduslikuks.

Ebaseaduslikult  rajatud mahasõitu saab läbi projekteerimise seadustada 
üksnes juhul, kui selle asukoht on kooskõlas riigiteedele esitatud nõuetega. 
Uute mahasõitude rajamine käib

vastavalt kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71„Tee projekteerimise normid“ 
(edaspidi normid) nõuetele.

Antud asukohas me ei saa aga kindlasti anda nõusolekut riigiteele uue 
mahasõidu rajamiseks. Olemasolevate mahasõitude ja ristmike asukohtasid 
arvesse võttes ei saa siin tagada nõudeid

liiklusohutusele ja riigitee toimivusele.

Eriti olukorras, kus kinnistu piirneb kahest küljest avalikus kasutuses 
oleva kohaliku tänavaga ning kinnistule on tagatud väga hea ühendus 
riigiteega, ei saa anda nõusolekut rajada riigiteelt

täiendavat juurdepääsu, mis on vastuolus liiklusohutuse põhimõtete ja 
nõuetega.

Mere pst 1 (tunnus 19502:003:0261) kinnistu omab juurdepääsu ja ühendust 
riigiteega nr 10 munitsipaalomandis oleva avaliku kasutusega Mere puiestee 
(tee nr 1950062) ja Jaama tänav

(tee nr 1950083) kaudu.

Kokkuvõttes, Mere pst 1 kinnistu juurdepääs tuleb lahendada üksnes Mere 
puiestee ja Jaama tänava kaudu. Riigiteelt nr 10 Mere pst 1 kinnistule 
juurdepääsu rajamine ei ole lubatud.

NB!

10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee L3 (tunnus 19502:003:0262 ) 
kinnistule rajatud ebaseaduslik mahasõidu osa tuleb riigitee teemaa kinnistu 
ulatuses Teil likvideerida ning taastada

algne olukord st taastada haljasala osa.

Peale ebaseaduslikult rajatud mahasõidu osa likvideerimist palume saata 
sellekohane fototõendus tehtud töödest.

Juhul kui Teid käesolevas vastuskirjas toodud selgitused ja põhjendused ei 
rahulda ning soovite meie seisukohtasid seadusest tuleneval viisil 
vaidlustada, siis palume sellest eraldi teavitada

e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> . Väljastame siis koheselt keelduva 
resolutsiooni haldusaktina, mille kohta on võimalik Teil esitada vaie 
Transpordiametile haldusmenetluse

seaduses või kaebus Tallinna Halduskohtule halduskohtu-menetluse seadustikus 
sätestatud korras 30 päeva jooksul peale keelduva resolutsiooni 
väljastamist.

Käesolev infovahetuse vastuskiri ei ole haldusakt s.t. et mõlemale kirja 
osapoolele ei teki õigusi ega kohustusi.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi esitatud vastuskirja osas, siis võite 
pöörduda otse e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.